18 Şubat 2017 Cumartesi

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları MEB Sayfa 140

Aşağıda verdiği metinler size hangi hislerı davetiyeştırıyor?
"Nedense tüm resimlerde ben,
Böyle mahzun ve perişan menfaatim.
Hep bu tür yaşama kapalı durur,
Gülmesini unutmuş dudaklarım."
Ümit Yaşar Oğuzcan
TEMA: YALNIZLIK, KARAMSARLIK
"Bir yer var, biliyorum;
Her şeyi söylemek olası;
Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum;
Anlatamıyorum."
Orhan Veli Kanık
TEMA: DUYGULARI ANLATMADAKİ GÜÇLÜK
"Çiçek açmış ağaçlara bak ne güzel
Gel bizim olsun serçelerin neşesi
Gel seninle kırlara açılalım gel
Neler vadetmiyor akarsuyun sesi"
Cahit Sıtkı Tarancı
TEMA: YAŞAMA SEVİNCİ
"Artık dbuyruk alabilmek günü gelmişse vakitten
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan.
Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli,
Günlerce kara ufka bakar gözleri nemli,"
Yahya Kemal Beyatlı
TEMA: ÖLÜM

Paylaş

Benzer Yayınlar

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları MEB Sayfa 140
4/ 5
Oleh