25 Şubat 2017 Cumartesi

12. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları Lider Yayınları Sayfa 21-22-23

 
Bu birimlerde nelerin anlatıldığını birer cümle (mana birimi) ile ifade ediniz.
1-8 birimden oluşmuştur
 
 
 
 
 
Anlam birimleri bir tema çevresinde birleşir. Birer cümle hâlinde ifade ettiğiniz mana birimleri hangi tema çevresinde birleşmiştir? Açıklayınız.
2- ortak tema Roman ve şiir okumaktır.
Birinci paragraf: şiir ve Roman en çok okuduğumuz türlerdir.
ikinci paragraf:bu ilginin niçini diğerların hayatına duyulan meraktır.
üçüncü paragraf: Romancıyı yapıt yazmaya iten sebepler
dördüncü paragraf: Romancı ve yaşar iç alemindeki hayatı bütün insanlarla paylaşmak ister
beşinci paragraf: okuyucu yazarın aleminde kendisine bir yer bulur
……
……
 
3. Öğretici metinlerin planı, metni meydana getiren mana birimlerinin ilişkisina dayanır. Belirlediğiniz mana birimlerinin ilişkisinden yola çıkarak okuduğunuz yazının planını ve ana düşüncesini alçakta verdiği tablo üstünde gösteriniz.
 
 
 
3-1.mana birimi: şiir ve Roman en çok okunan türdür
2.mana birimi:diğerların yaşantı ve kanaatleri ilgimizi çeker
3.mana birimi:Romancıyı şiir yazmaya iten sebepler vardır
 
 
 
 
 
 
4.mana birimi:Romancı kurudğu dünyayı okuyucu ile paylaşmaktadır
5.mana birimi: okuyucu okufduğu yapıtde kendisine yer bulur
6.mana birimi:Romanın hedefi bir şey öğretmen değil
7.mana birimi:Roman ve şiir şahıslarda değişik hisler yaratır
8.mana birimi:okuma hevesini,gücünü kaybetmemek gerekir
ANA DÜŞÜNCE: Roman ve şiir okumak insana çok şey kazandırır.
 
 
 
Tablo üstünde gösterdiğiniz mana birimlerin hangilerinin yazının “giriş”, hangilerinin “gelişme”, han gilerinin “sonuç” seksiyonuna ait olduğunu belirleme ederek alttaki ideal yerlere yazınız.
 
4-
1. mana birimi: giriş
 
2. mana birimi: gelişme
 
3. mana birimi: gelişme
 
4. mana birimi: gelişme
 
5. mana birimi: gelişme
 
6. mana birimi: gelişme
 
7. mana birimi: gelişme
 
8. mana birimi: sonuç
 
 
 
Metnin yazılış hedefinı belirleyerek alçakta boş bırakılan yere yazınız.
 
5-yazılış hedefi: okuyucunun kanaatlerini etkilemek değişik bakış açısı kazandırmak
 
Sayfa 23 cevapları
 
Okuduğunuz yazının ana düşüncesi, günümüzün kültür ve sanat aleminde ele alınmakta mıdır? Tartışarak belirleyiniz.
6-Roman ve şiir okumanın önemi bugünümüzde de bir çok platformda tartışılmaktadır. Genellikle kültür ve sanat aleminde sıkça bu konular irdelenmektedir. Edebiyatımızda var olmasından bu yana sıksık tartışılmış ve detaylı yorumlara niçin olmuşlardır.
 
 
 
Metnin ilişkisi diğer etkileşim araçlarıyla ifade edilebilir mi? Açıklayınız.
7-ilişkisi sesli olarak televizyon, radyo gibi etkileşim araçlarıyla da ifade edilebilir
 
 
 
8.Metinden terim, kavram ve gündelik hayatla alakalı kelimelere misaller bularak alttaki tabloda ideal yerlere yazınız. Terim, kavram ve gündelik hayatla alakalı kelimelerin aynı metinde kullanılmasının sebebini tartışarak belirleyiniz.
 
 
terim: Roman, şiir edebiyat, tarih
kavram: gerçek ,varlık, zenginlik, özlem, alın, ilgi, derin, düzen
gündelik hayatla alakalı ifadeler: sevmek, yatakhane, hatırlama, gizlice, didinmek, çalışmak, fırsat bulmak, çanta, şiir, Roman
 
 
 
Cumhuriyet Döneminin dil anlayışını öneme alarak metni dil ve anlatım tarafından değerlendiriniz.
 
9-yazının dil anlatım özellikleri.
*açık ve yalın dil
*açıklayıcı anlatım kullanılmış
*öznel bir anlatıma fazlalıkla yer verilmiş
*karşılaştırma, örneklendirme, çıkarımda bulunma metotlarına yer verilmiş
 
 
 
Metinde savunulan düşüncelerden, yazının dil ve anlatım özelliklerinden yola çıkarak yazının hangi geleneğe bağlı kalınarak yazıldığını belirleyiniz.
 
10-öğretici metin geleneğine bağlı kalınmıştır
 
 
“Niçin Roman, Niçin Şiir Okuruzisimli metinle yazar arasındaki ilişkisi belirleyerek Suut Kemal Yetkin’in fikrî ve edebî tarafı ile alakalı çıkarımlarınızı alçakta verdiği tabloya yazınız.
Niçin okuruz alanına yazınız: yazar aynı vakitte şiir ve Roman eleştirmenidir. bu amaçla Roman ve şiirin okuyucu üstündeki tesiri metinde başarılıdır.
 
fikri edebi tarafı alanına yazınız: Suut Kemal Yetkin (d. 1903, Şanlıurfa, Türkiye) – (ö. 18 Nisan 1980), Türk edebiyatçı, denemeci, edebiyat profesörü.
 
Yazın hayatına Suut Saffet takma adıyla şiir ve mensur şiirler aratarak başladı. Estetik, sanat, felsefe, resim hususlarındaki yapıtlerının yanı sıra, deneme türünde yapıtler vermiştir. Edebiyatın türlü hususları üstünde özlü kanaatlerini kaleme alan deneme türünün en başarılı temsilcilerinden olmuştur. 1959-1963 yılları arasında Ankara Üniversitesi Rektörlüğünde bulunmuştur.
 
Türkiye Büyük Millet Meclisi (1. Dönem) Urfa Milletvekili Şeyh Saffet Efendi'nin oğludur. Devlet Bakanlığı, Fahri Korutürk ve İhsan Sabri Çağlayangil zamanlarında Cumhurdiğernlığı Genel Sekreterliği yapmış İlhan Öztrak'ın kayıpederidir.
 
TBMM VII. ve VIII. Dönem Urfa Milletvekilliği yapmıştır.
 
Bazı yapıtleri[değiştir]
Şiir Üzerine Düşünceler
Günlerin Götürdüğü
Yokuşa Doğru
Düşün Payı
Estetik
Metafizik
Edebiyat Konuşmaları
Edebiyat Üzerine
Yarına İnanmak
Yazılanı Yaşama
Canım Kitap
Büyük Tedirginler (Mustaripler

Paylaş

Benzer Yayınlar

12. Sınıf Türk Edebiyatı Kitabı Cevapları Lider Yayınları Sayfa 21-22-23
4/ 5
Oleh