18 Şubat 2017 Cumartesi

10. Sınıf Din Kültürü 2. Dönem 2. Yazılı Soruları Test

10. Sınıf Din Kültürü 2. Dönem 2. Yazılı

1. Matematikte bugün sarfedilen ondalık sayı düzenini, sıfırı bulan, logaritmayı sistemleştiren, integral hesaplarından bahseden müslüman bilim adamı alttakilerden hangisidir?
A) Zerkali B)Ebu Kâmil Şuca C) İbn Heysem
D) Harezmi E)Ali Kuşçu
Din de bilim de insan amacıyladir ve insanın mana arayışına verilmiş iki değişik yanıttır. Bilim tecrübe ve izlenim yolu ile bilgiye ulaşma çabasındandır. Denenemeyen ya da gözlenemeyen şeyler bilimin hususu olamaz. Geliştikçe bilimin eskiden geçerli doğruları da değişiklik göstermektedir. Dinin hususu ise fazlası vakit denenemeyen, gözlenemeyen fakat değişikliğe uğramayan doğrulardır. Din gerçeğe ulaşma yolu olarak akıl, sezgi ve vahyi de temel alır. Dinin asıl kaynağı vahiydir.
2. Yukarıdaki parçadan alttakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Din bilgi kaynağı vahiydir
B) Din ve Bilim insanın mana arayışından doğmuştur
C) Bilimin ve dinin teknikleri değişiktir
D) Bilimin doğruları ile dinin doğruları örtüşmemektedir
E) Din de Bilim de insan merkezlidır.
3. Aşağıdaki ayet ya da hadislerden hangisi insanı düşünmeye ve öğrenmeye teşvik eden sözlerden değildir.
A) Hala kafanızı kullanmıyor musunuz
B) Kim iyi iş yaparsa yararı kendisinedir, kim de kötülük yaparsa zararı tekrar kendisinedir
C) Bilmiyorsanız, bilenlere bozukluğuz
D) Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu
E) İlim Mümin’in yitiğidir, onu nerede bulursa alır
4. Din ile ilgili bir bozukluğun çözümüne dair müracaat kaynakları arasında alttakilerden hangisi yer almaz?
A) Kuran-ı Kerim
B) Kendi fikirimüz
C) Din Âlimlerinin görüşleri
D) Peygamberimizin programı
E) Bir kısım örf ve adet
5. Aşağıdakilerden hangisi bir tarafıyle başkalarından değişiktir.
A) Taberi B)Fahreddin Razi
C) Zemahşeri D)Nesefi
E) Elmalılı M. Hamdi Yazır
2. Orta Çağ Katolik kilisesi İncil’in eksik bıraktığı yerlerde söz sahibi olmuş hem de birtakım bilimsel hususlarda kendini otorite ilan etmiştir. Aksi yöndeki bilimsel çabaları ise bütün kuvvetiyle bastırmaya çalışmış, bu türlikle bilimle çatışır hale gelmiştir. Aşağıdakilerden hangisi buradaki bilim-din anlaşmazlığının amaçlarinden bir tanesi değildir?
A) Din’de bağnazlığın meydana çıkması
B) Bilimin yaklaşım tipi
C) Dinin hakikat temelından uzak olması
D) Din adamlarının inancı shayatü aracı olarak kullanması
E) Kilisenin otoritesini kaybetmemek istemesi
6. Aşağıdakilerden ayetlerden hangisi bunun yanı sıra bilimin içeriğine girmez?
A) Sen dağları görürsün de, yerinde durur sanırsın. Oysa onlar bulutun yürümesi gibi yürümektedirler
B) İki denizi birbirine kavuşmak üzere salıvermiştir. Aralarında bir engel bulunmaktadır, birbirine geçip karışmazlar.
C) Önce fark edilmeyen et yaptık, eti kemik yaptık, sonra kemiğe et giydirdik. Onu üç karanlık içersinde oluşturduk
D) Biz göğü ''büyük bir kudretle'' bina ettik ve kuşkusuz biz onu genişleticiyiz."
E) Bilin ki dünya yaşamı fakat bir oyun, eğlence, bir süs, aranızda bir övünme ve daha fazla mal ve evlât sahibi olma arzusundan ibarettir
7. Tanrı'ın zenginliğinı, birliğini, İslâm inanç aslilerinı kanıtlariyle savunan ilim dalına ne ad verilir?
A) Tecvit B)Tefsir C) Kelam
D) Hadis E)Fıkıh
8. Aşağıdaki isimlerden hangisi bir mezhep kurucusu değildir?
A) Gazali B) Maturidi C) Eş’ari
D) Ebu Hanife E) İmam-ı Şafii
Din gerçeğe göklerden tutulan bir ışık, Bilim ise aynı gerçeğe yerden bir bakıştır. Işık doğru kaynaktan geldiği, bakış doğru yönden bulunduğu prosese aslında icatmamaları amacıyla hiçbir namacıyla yoktur.
8. Yukarıdaki metinden alttakilerden hangisi menfaatilamaz?
A) Din gerçeğe ışık tutabilmek amacıyla doğru kaynaktan beslenmelidir.
B) Bilim doğru bakış tarafıyle gerçeğe ulaşabilir
C) İnanmakla bilmek aynı şeydir
D) Din ve bilim gerçeğe yönelen iki değişik metottur
E) Din yobazlıktan, bilim ise ideolojilerden uzak durarak gerçeğe ulaşabilir.
9. 832 senesinde Bağdat’ta heyeten, geniş çaplı çeviri etkinliği yapan, İslam Tarihinde meydana çıkan ilk mühim eğitim kurumu alttakilerden hangisidir?
A) Suffe B) Mescid-i Nebevî
C) Enderun D) Beytu-l Hikme
E) Nizamiye Medreseleri
10. Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı devresinindeki medreselerden değildir?
A) İznik M. B) Sahn-ı Seman M.
C) Nizamü-l Mülk M. D)Manastır
E) M. Süleymaniye M.

Paylaş

Benzer Yayınlar

10. Sınıf Din Kültürü 2. Dönem 2. Yazılı Soruları Test
4/ 5
Oleh