12 Mart 2017 Pazar

2017 YGS Türkçe Testi Değerlendirmesi: Anlatım Bozukluğu Sorulmadı

YGS’de ortak müfredata dayalı Türkçe, Sosyal Bilimler, Temel Matematik ve Fen Bilimleri testleri yer aldı. Adaylar, güncel öğretim programlarından da sorumlu tutuldu. Bu yıl YGS’de adaylara Türkçe'den 40, tarihten 15, coğrafyadan 12, felsefeden 8 ve din kültürü ve ahlak bilgisi veya ilave felsefe sorularından 5, temel matematikten 40, fizikten 14, kimyadan 13, biyolojiden ise 13 soru soruldu. YGS’de iki baraj bulunuyor. Ön lisans programlarını tercih edebilmek için 150 barajını aşmak gerekiyor. Bunun için 20 net yapmak yeterli. 32 net ve üzeri yapanlar ise 180 baraj puanını aşabilecek, ikinci basamak sınavı olan Lisans Yerleştirme Sınavı’na (LYS) girmeye ve lisans programları için tercih yapmaya hak kazanacaklar.


TÜRKÇE 
Anlatım bozukluğu sorusu çıkmadı
Bilfen Liseleri: 2017 YGS Türkçe, bir önceki yılla aşağı yukarı paralellik gösteriyor. Soruların, süresi içinde çözülebildiği gözlemlendi. Anlam soruları geçen yıl 32’yken bu yıl 31’e düşürülmüş ve yazım-noktalama dahil olmak üzere 9 dil bilgisi sorusu sorulmuş. Dil bilgisi sorularının öğrencilerin temel bilgilerini sorgulamasının yanı sıra detay bilgiyi de sorguladığı gözlemlenirken anlam soruları kolay, orta ve zor olmak üzere derecelendirilebilir. Geçen yıldan farklı olarak anlatım bozukluğu konusundan bu yıl soru çıkmamış. Öğrencilerimizden aldığımız bilgiler ışığında sınavın genel olarak öğrencilerimiz için sürpriz olmadığı, okulda karşılaştıkları soru tiplerinin hemen hemen aynısı olduğu gözlemlendi.
Doğa Koleji: Dil bilgisinin tamamını sorgulayan, karma dil bilgisi dediğimiz tarzdaki soruların sayısı bu sene önceki yıllara oranla artmış görünüyor. Anlatım bozukluğu konusundan soru çıkmadı. Müfredat dışı soru çıkmadı. Dil bilgisi sorusu haricindeki anlam bilgisi soruları beklenen zorluk düzeyinde olduğunu gözlemledik. Öncesi senelere göre zor diyebileceğimiz herhangi bir durumla karşılaşılmadı.
Açı Eğitim Kurumları: Türkçe testlerine baktığımızda özellikle bu yıl anlatım bozukluğu sorularının olmadığını gördük. Paragraf soruları ortalama düzeyde, ne çok uzun ne çok kısaydı. Bu bölümün sorularını çözerken öğrenciler zorlanmadılar.
Kültür Eğitim Kurumları: Türkçe sorularının önceki yıllara kıyasla daha basit olduğu, müfredat dışı herhangi bir soruyla karşılaşılmadığı, paragraflarda çeldirici şık olmadığı, soruların YGS ve ÖSYM standartlarına uygun olduğunu gözlemledik. Zaman aldırıcı nitelikte sorular yoktu. Dil bilgisi sorularının önceki yıllara göre artması ortalamayı kısmen düşürebilir. Aslında onlar da kolay sorulardı ama öğrencilerin önyargı ile yaklaştıkları sorular olduğu için başarıyı etkileyebilir. Tartışmaya açık soruya rastlamadık. Anlatım bozukluğundan bu yıl soru yöneltilmemiş olması sınavın sürprizlerinden biriydi.

Paylaş

Benzer Yayınlar

2017 YGS Türkçe Testi Değerlendirmesi: Anlatım Bozukluğu Sorulmadı
4/ 5
Oleh